Bałkany samochodem we dwoje. Bułgaria, Rumunia, Serbia, Węgry Miejsca

Pomysł na wakacje życia. Bałkany samochodem 1

Przylądek Kaliakra

Zanim powstał Gburrek, prowadziłam bloga poświęconego podróżom. Tutaj, zadedykowałam im jedną z kategorii. Na razie opisałam naszą rodzinną, beskidzką przygodę – Z niemowlakiem w górach.

Teraz, kiedy powoli zbliża się wiosna, chciałabym, żeby zainspirował was bałkański trip, który zorganizowaliśmy w 2013 roku (Węgry-Serbia-Bułgaria-Rumunia) i który będę stopniowo opisywać w cyklu Pomysł na wakacje życia. Bałkany samochodem.

Były to wakacje objazdowe, które spędziliśmy we dwoje (ostatnie takie beztroskie gdyż w kolejne byliśmy już we trójkę). Okazały się wyjątkowym doświadczeniem! Jadąc samochodem, pomiędzy jednym przystankiem, a drugim, robiłam notatki, którymi teraz chciałabym podzielić się z wami, załączając zdjęcia i praktyczne informacje dotyczące noclegów, cen i godnych polecenia tras, pomocne przy organizacji takiej wyprawy.

Kilka z odwiedzonych przez nas miejsc okazało się prawdziwymi, odkrytymi zupełnym przypadkiem perełkami, a nie znajdziecie ich w żadnym, popularnym przewodniku.

Odwiedziliśmy wprawdzie wielkie miasto jakim jest Budapeszt, ale generalnie stawialiśmy na naturę, magię, prostotę, ciekawe odkrycia, miejsca z duszą, z dala od tłumów. Jeśli i wy tego szukacie, wpisy z bałkańskiego cyklu mogą was zainteresować.

***

mapa_01

• 16 dni. Wrzesień (poza sezonem)
  • Trasa: Z Warszawy przez Słowację – Węgry (pierwszy przystanek w Budapeszcie) – Serbia – Bułgaria – Rumunia – Węgry (ostatni przystanek w Tokaju) – powrót przez Słowację do Warszawy
  • Środek lokomocji: samochód osobowy
  • 2 osoby. W tym niestety tylko 1 kierowca
  • 4’400 przejechanych kilometrów
  • 8 przejazdów przez granicę
  • Szczęśliwie, tylko 1 nocleg w aucie
  • Last but not least: 100 razy usłyszana w radio piosenka Pitbull featuring Christina Aguilera – Feel This Moment – i nauczka na całe życie – zabierać własne płyty na takie wyjazdy