Dieta Menu na cały dzień

Dieta wielkanocna. Menu od dietetyka

dieta wielkanocna

Święta to najczęściej wyjazdy, nocowanie u rodziny, wizyty, biesiadowanie przy stole. A co jeśli jesteś na diecie? Jak nie zmarnować osiągniętych efektów ciężkiej pracy, a jednocześnie móc pozwolić sobie na skosztowanie choć niektórych kulinarnych pyszności? Dzielę się zaleceniami od dietetyka.

Chodzi w nich o to, żeby dzień przed i dzień po świętach zastosować dietę oczyszczającą, aby móc w dni świąteczne zjeść kilka zakazanych rzeczy i odpuścić sobie nieco podczas rodzinnego śniadania i obiadu.

DIETA WIELKANOCNA

Wielka Sobota

Śniadanie

  • 1 szklanka świeżego soku
  • Jogurt z płatkami owsianymi

Drugie śniadanie

Grejpfrut

Obiad

Filet z kurczaka i sałata

Podwieczorek

Grejpfrut + jogurt naturalny z chrupkami z błonnikiem (używam Fibroki)

Kolacja

Sałatka z surowych warzyw i tuńczyka

Wielkanoc i Poniedziałek Wielkanocny

Śniadanie

Szklanka wody z cytryną przed śniadaniem, a na śniadanie jemy to, co wszyscy

Drugie śniadanie

Porcja babki jogurtowej lub sałatki owocowej (przepis na babkę podam w kolejnym wpisie)

Obiad świąteczny

To, co inni domownicy

Podwieczorek

Szklanka soku pomidorowego lub porcja sałatki owocowej

Kolacja

Sałatka z roszponką, suszonymi pomidorami, pomidorkami koktajlowymi, kilkoma płatkami żółtego sera, plastrami chudej szynki, oliwą i jogurtem naturalnym

SUPLEMENTY

Możemy wspomóc się ekstraktem z opuncji, który absorbuje tłuszcz z pożywienia. ja łykam 2 tabletki Drenanat Opuntia (Naturhouse) przed obiadem i kolacją.

Poza tym, pamiętamy o podstawowych zasadach

  • Jemy powoli i z umiarem. Kończymy jedzenie kiedy zaspokoimy kubki smakowe, ale nie odczujemy jeszcze pełnego nasycenia.
  • Pijemy dużo wody!
  • Ograniczamy ciasta, ale jeśli już chcemy się skusić, róbmy to przed godziną 15:00.
  • Zamiast ciężkich sosów, ciast, potraw chwytamy za jajka (bez dwuznaczności mi tu, zboczeńcy!), których pełno na wielkanocnym stole. Jajka są źródłem pełnowartościowego białka i witamin.
  • Ruszamy się. Spacer czy choćby sprzątanie pomoże nam spalać kalorie.

Zdrowe zamienniki

  • Zamiast Sałatki jarzynowej z majonezem  200 g (294 kcal) – Sałatka jarzynowa z jogurtem 200 g (192 kcal)
  • Zamiast Tradycyjnej babki piaskowej 60 g (239 kcal) – Babka jogurtowa 60 g (142 kcal)
  • Zamiast Zabielanego żurku z białą kiełbasą i jajem 230 g (248 kcal) – Czysty żurek z jajkiem i ziemniakiem 230 g (116 kcal)

You Might Also Like

5 komentarzy

  • Reply
    Olga
    Marzec 26 at 7:19 pm

    Aaa, dzięki! mogę udostępnić dalej?

    • Reply
      Gburrek
      Marzec 30 at 10:24 am

      Żartujesz? :) Śmiało! Po to jest ten blog :)

  • Reply
    KassiaS
    Czerwiec 11 at 6:44 pm

    Od jutra zaczynam odchudzanie, kto się odchudza ze mną? Nie będzie łatwo ale trzeba się wziąć za siebie. Mam już dobry sposób na odchudzanie, wszyscy którzy są chętni proponuje zacząć od wipisania w google – xxally radzi jak szybko schudnąć

  • Reply
    Dieta. Tydzień piąty, podsumowanie poświąteczne |
    Kwiecień 9 at 9:31 pm

    […] na obiad), choć i tak nie do końca zgodnie z zaleconą dietą wielkanocną, którą opisałam TU. Przez cały tydzień nie jadłam pieczywa. I na koniec, hormony uspokoiły się kiedy w końcu […]

  • Reply
    Dietetyczna babka jogurtowa z mąką orkiszową (Wielkanoc) |
    Kwiecień 2 at 9:10 pm

    […] wpisie KLIK dotyczącym dietetycznego menu na okres świąteczny wspominałam o babce jogurtowej. Przepis […]

  • Leave a Reply