Dieta

Dieta wielkanocna. MENU od dietetyka

dieta wielkanocna

Święta to najczęściej wyjazdy, nocowanie u rodziny, wizyty, biesiadowanie przy stole. A co jeśli jesteś na diecie? Jak nie zmarnować osiągniętych efektów ciężkiej pracy, a jednocześnie móc pozwolić sobie na skosztowanie choć niektórych kulinarnych pyszności? Dzielę się zaleceniami od dietetyka.

Chodzi w nich o to, żeby dzień przed i dzień po świętach zastosować dietę oczyszczającą, aby móc w dni świąteczne zjeść kilka zakazanych rzeczy i odpuścić sobie nieco podczas rodzinnego śniadania i obiadu.

DIETA WIELKANOCNA

Wielka Sobota

Śniadanie

  • 1 szklanka świeżego soku
  • Jogurt z płatkami owsianymi

Drugie śniadanie

Grejpfrut

Obiad

Filet z kurczaka i sałata

Podwieczorek

Grejpfrut + jogurt naturalny z chrupkami z błonnikiem (używam Fibroki)

Kolacja

Sałatka z surowych warzyw i tuńczyka

Wielkanoc i Poniedziałek Wielkanocny

Śniadanie

Szklanka wody z cytryną przed śniadaniem, a na śniadanie jemy to, co wszyscy

Drugie śniadanie

Porcja babki jogurtowej lub sałatki owocowej (przepis na babkę podam w kolejnym wpisie)

Obiad świąteczny

To, co inni domownicy

Podwieczorek

Szklanka soku pomidorowego lub porcja sałatki owocowej

Kolacja

Sałatka z roszponką, suszonymi pomidorami, pomidorkami koktajlowymi, kilkoma płatkami żółtego sera, plastrami chudej szynki, oliwą i jogurtem naturalnym

SUPLEMENTY

Możemy wspomóc się ekstraktem z opuncji, który absorbuje tłuszcz z pożywienia. ja łykam 2 tabletki Drenanat Opuntia (Naturhouse) przed obiadem i kolacją.

Poza tym, pamiętamy o podstawowych zasadach

  • Jemy powoli i z umiarem. Kończymy jedzenie kiedy zaspokoimy kubki smakowe, ale nie odczujemy jeszcze pełnego nasycenia.
  • Pijemy dużo wody!
  • Ograniczamy ciasta, ale jeśli już chcemy się skusić, róbmy to przed godziną 15:00.
  • Zamiast ciężkich sosów, ciast, potraw chwytamy za jajka (bez dwuznaczności mi tu, zboczeńcy!), których pełno na wielkanocnym stole. Jajka są źródłem pełnowartościowego białka i witamin.
  • Ruszamy się. Spacer czy choćby sprzątanie pomoże nam spalać kalorie.

Zdrowe zamienniki

  • Zamiast Sałatki jarzynowej z majonezem  200 g (294 kcal) – Sałatka jarzynowa z jogurtem 200 g (192 kcal)
  • Zamiast Tradycyjnej babki piaskowej 60 g (239 kcal) – Babka jogurtowa 60 g (142 kcal)
  • Zamiast Zabielanego żurku z białą kiełbasą i jajem 230 g (248 kcal) – Czysty żurek z jajkiem i ziemniakiem 230 g (116 kcal)

You Might Also Like