Bałkany samochodem we dwoje. Bułgaria, Rumunia, Serbia, Węgry Miejsca

Bałkany samochodem 7. Blisko natury, Tyulenovo i Krapets w Bułgarii

Tyulenovo to kolejne miejsce z kategorii magicznych. Do absolutnego odwiedzenia! Ta malutka rybacka wioska liczy jedynie kilkudziesięciu mieszkańców, ale bez trudu można znaleźć tu niedrogi nocleg, w dobrych warunkach i z niesamowitym widokiem: na morze, skalistą plażę i klify. Z odrobiną szczęścia, zobaczymy tu nawet delfiny. Można tutaj odciąć się od świata, w nocy popatrzeć w czyste, rozgwieżdżone niebo, co dla kogoś kto na co dzień mieszka w dużym mieście jest nie lada atrakcją i prawdziwym relaksem.

Nocleg. Tanio i z widokiem

Zatrzymaliśmy się w pensjonacie z wizerunkiem delfina na szyldzie (łatwo go znaleźć bo przy niewielkiej plaży jest tylko kilka budynków). Cena za pokój z łazienką to 15 EUR/noc. Tanio, a do tego wygodnie i z balkonem wysuniętym w kierunku plaży. Jedyną trudnością okazała się rozmowa z gospodynią ponieważ nie znała słowa po angielsku. W końcu jednak udało nam się porozumieć, wyjaśnić jak długo chcemy tu zostać, który pokój wybieramy, a nawet wypełnić ankietę rejestracyjną w języku bułgarskim (do wpisania podstawowe informacje typu nazwisko, seria dokumentu tożsamości, adres). W cenie noclegu nie było śniadania, ale w zasięgu ręki znajdowało się miejsce,w którym można je było prosto i smacznie zjeść.

Kolejne trzy kroki dalej, znajdowała się restauracja, w której spędziliśmy wieczór. Byliśmy zaskoczeni wysoką jakością obsługi i stylowym wystrojem tego lokalu (w końcu w Tyulenovie mieszka tylko garstka osób więc nastawialiśmy się na skromniejsze widoki). Muzyka w tle nastrojowa, subtelna i zupełnie inna niż ta, jaką zwykle słyszeliśmy w bułgarskim radiu. Jedzenie, drinki i cała otoczka – pierwsza klasa. Ceny – bardzo przystępne. Spróbowaliśmy nawet rekina.

W restauracji, czas umilało tu sobie jeszcze kilku turystów. Zastanawialiśmy się co ich tu sprowadza. Nas – przypadek, bardzo szczęśliwy zresztą; przewodniki nie wspominały o tym miejscu ani słowem. Prawdopodobnie przyjechali tu nurkować. Zerknijcie na rewelacyjny film – Cliff Jumping i przekonajcie się, że tego miejsca nie można przegapić.

Plaża Tyulenovo

Krapets

Po wyjeździe z Tyulenova wstąpiliśmy na godzinę do Krapets. Tutejsza plaża jest wprost usiana pięknymi muszlami! Krapets to bardzo sympatyczna, mała i cicha miejscowość. Wystarczy spojrzeć na fotografie, żeby poczuć, że jest tu spokojnie i klimatycznie. Kolejne miejsce w Bułgarii idealne dla miłośników wypoczynku na łonie natury.

rybacka wioskaMorze Czarnewakacje blisko naturyopuszczony dom nad morzemplaża z muszlami nad Morze Czarnympiękna plaża w Bułgariiwyjątkowe miejsce nad morzemwarto zobaczyć w BułgariiBułgaria nieznanaplaża usłana muszlami w Bułgariimuszelkowe Krapetssamotny spacer po plażymuszle Bułgaria Krapets