Bałkany samochodem we dwoje Podróż

Bałkany samochodem 11. Drakula i niesamowita Trasa Trasfagarasan w Rumunii

Trasa Trasfagarasan Rumunia

Zostawiając za sobą vulcanii noroiosi, o których pisałam w tekście Bałkany samochodem 10. Wulkany błotne, Berca, ruszyliśmy w stronę Poenari, żeby spotkać się z Drakulą, a później dostać zawału na trasie Trasfagarasan.

Najpierw jednak przejechaliśmy prawie trzysta kilometrów i zatrzymaliśmy się na nocleg w Curtea de Arges, miejscowości oddalonej od Poenari o dwadzieścia kilometrów. Po drodze spotkała nas miła przygoda, ukazująca przyjazne usposobienie tubylców. Otóż, na oko siedemdziesięcioletnia babcia z kilkuletnim wnuczkiem zatrzymali nas na stopa i poprosili o podwiezienie do domu. Gestykulując i uśmiechając się, bo ani oni po angielsku, ani my po rumuńsku przecież nie mówiliśmy, a jednak rozmawiało nam się znakomicie. Po spełnionym dobrym uczynku, zostaliśmy nagrodzeni  reklamówką pełną świeżych winogron i jabłek. Tak miłych ludzi spotkaliśmy w Rumunii jeszcze nie raz.

Berca – Curtea de Arges – Poenari – Trasfagarasan

Wracając do tematu noclegu, w Curtea de Arges polecamy bardzo przyjemny i niedrogi nocleg w Pensiunea Ruxi. Było domowo, wygodnie i czysto (80 lei za noc za pokój dwuosobowy z łóżkiem małżeńskim). Rano pojechaliśmy do Poenari. Prawdą jest, że dużo większą popularnością cieszy się zamek Drakuli w rumuńskim Branie, ale, no właśnie, woleliśmy wybrać mniej skomercjalizowaną opcję. Do zamku Vlada Palovnika prowadzi ło 1480 schodów (!). Z góry mogliśmy podziwiać widok gór Fogaraskich i doliny Argesu. Polecam wstąpić tu właśnie ze względu na wspinaczkową przygodę bo nie ma to jak wspólne jęczenie ja już nie mogę, weź poczekaj na mnie, daleko jeszcze, za to potem widoki okazują się warte wysiłku, a po zejściu można od razu ruszyć w rewelacyjną trasę Trasfagarasan wiodącą ekstremalnie krętymi, górskimi szlakami. Trasa położona jest na wysokości 2034 m.n.p.m (w najwyższych partiach było cholernie zimno i padał grad ze śniegiem). Jest pełna wąskich ścieżek, tuneli i wiaduktów przeplatających majestatyczne góry Fogaraskie – najwyższe pasmo rumuńskich Karpat. Tunel nie jest otwarty cały rok. Mieliśmy farta bo okazało się, że dzień później był zamykany – wstrzeliliśmy się w ostatni możliwy termin (14 września). Nie ma możliwości, żebyście przegapili Transfagarasan jeżeli jesteście w pobliżu, tego się nie zapomina. Upewnijcie sie tylko, że kierowca wie, co robi ;-)

Wszystkie odcinki naszej samochodowej podróży po Bałkanach znajdziecie w Kategorii Podróż/Bałkany samochodem.

umuńska gościnnośćPoenari1-IMG_46001-IMG_45791-IMG_4568Poenaritrasa Trasfagarasan trasa Trasfagarasan uwaga trasa Trasfagarasan opis trasa Trasfagarasan deszcz trasa Trasfagarasan trasa Trasfagarasan blog Trasfagarasan Trasfagarasan wartoTrasfagarasan   Trasfagarasan Trasfagarasan Trasfagarasan   Trasfagarasan Trasfagarasan Trasfagarasan Trasfagarasan Trasfagarasan Trasfagarasan Trasfagarasan Trasfagarasan